آدمهای اصیل تشنهی توجه دیگران نیستند، تلاشی هم برای خودنمایی نمیکنند.

خرید بک لینک


 

 

 

محرم رسید!
يادمان باشد:
اول نماز حسين، بعد عزای حسين.
اول شعور حسينی، بعد شور حسينی.
محرم و صفر زمان باليدن است نه فقط ناليدن،
بساطش آموزه است نه موزه.
تمرين خوب نگريستن است نه فقط خوب گريستن...!!!

السلام عليک يا ابا عبدالله! تسلیت باد محرم

 ۱. آدمهای اصیل تقلّا نمیکنند که دیگران دوستشان داشته باشند

آدمهای اصیل، خودشان هستند. آنها میدانند که بعضیها دوستشان دارند و بعضی دیگر، نه. با این قضیه مشکلی هم ندارند. مسئله این نیست که آنها به علاقه داشتن یا نداشتن دیگران اهمیتی نمیدهند، بلکه

اجازه نمیدهند این مسئله مانع انجام کار درست شود. این آدمها وقتی باید تصمیم نامطلوبی اتخاذ کنند یا در موقعیت ناخوشایندی قرار بگیرند، اگر واقعا چنین کاری واجب باشد، با آغوش باز به استقبالش میروند.

 

از آنجا که آدمهای اصیل تشنهی توجه دیگران نیستند، تلاشی هم برای خودنمایی نمیکنند. آنها میدانند که بهجای تظاهر به اینکه آدمهای خیلی مهمی هستند، باید دوستانه و با اعتمادبهنفس و مختصر و مفید حرف

بزنند. به این ترتیب دیگران خیلی بیشتر توجه خواهند کرد و به آنچه این آدمها میگویند علاقه نشان خواهند داد. یادتان باشد که دیگران سریعا متوجه رفتار شما میشوند و به رفتار صادقانه خیلی بیشتر جذب خواهند شد تا آنچه تلاش میکنید در ظاهر نشان دهید.

 

۲. آدمهای اصیل قضاوت نمیکنند

آنها فکرِ بازی دارند و این ویژگی باعث میشود در نظر دیگران جذاب و معاشرتی جلوه کنند. هیچ کس دوست ندارد با کسی که از قبل عقیدهای را در ذهنش شکل داده و حاضر نیست حتی به نظرات دیگران گوش بدهد، گفتگو کند.

داشتن فکر باز، در محیط کار، مهم است. زیرا قابلیت نزدیک شدن به دیگران، یعنی دسترسی به ایدههای تازه و استفاده از کمک آنها. برای حذف افکار از پیش شکل گرفته و قضاوت، باید دنیا را از دریچهی چشم دیگران ببینید.

برای این امر لازم نیست حتما به باورهای آنها عقیده پیدا کرده و یا از رفتارهایشان چشمپوشی کنید؛ بلکه در اصل به این معنی است که آنقدر از قضاوتها فاصله بگیرید که دیگر قابل تشخیص نباشند. تنها آن وقت است که میتوانید به دیگران اجازه دهید همانی باشند که واقعا هستند.

۳. آدمهای اصیل، خودشان مسیرشان را میسازند

آنها حس خوشی و رضایتشان را از نظرات دیگران نمیگیرند. این ویژگی آنها را آزاد میگذارد تا مسیری که قطبنمای درونی خودشان نشان میدهد را دنبال کنند. آنها میدانند کیستند و طور دیگری وانمود نمیکنند.

مسیر آنها از درونشان میآید، از اصول و ارزشهای خودشان. آنها همان کاری را میکنند که عقیده دارند درست است و تحت تاثیر این واقعیت قرار نمیگیرند که شاید فلان شخص آن را دوست نداشته باشد.

۴. آدمهای اصیل بخشنده هستند

همهی ما تجربهی کار با افرادی را داریم که مدام در استفاده از دانش یا منابع موجود مردد بودهاند. آنها طوری رفتار میکنند که انگار میترسند اگر آنچه را برای انجام کارتان نیاز دارید به شما بدهند، از آنها جلو بیفتید. آدمهای بخشنده همیشه ارتباطاتی که دارند و آنچه را میدانند و منابعی که به آن دسترسی دارند را با دست

و دل بازی در اختیار دیگران قرار میدهند. آنها با تمام وجود دوست دارند که شما هم کارتان را به بهترین نحو انجام دهید زیرا همگروهیتان هستند و آنقدر هم به خودشان اطمینان دارند که هرگز نگران این نیستند که شاید موفقیت شما باعث شود آنها بد جلوه کنند. در حقیقت، آنها عقیده دارند که موفقیت دیگران، موفقیت آنها است.

۵. آدمهای اصیل با همه محترمانه برخورد میکنند

افراد اصیل چه با مهمترین مشتریانشان برخورد داشته باشند و چه پیشخدمتی که برایشان نوشیدنی میآورد، همیشه مودب و محترم هستند. آنها میدانند که فرقی نمیکند با آدمهایی که قرار ناهار دارید چقدر

خوب برخورد میکنید، اگر آنها ببینند که با دیگران چقدر بد رفتار میکنید، همه چیز تحتالشعاع قرار خواهد گرفت. آدمهای اصیل با همه محترمانه رفتار میکنند چون باور دارند که از دیگران بهتر نیستند.

۶. آدمهای اصیل انگیزههای مادی ندارند

آنها برای اینکه حس خوبی داشته باشند، نیازی به چیزهای درخشان و گرانقیمت ندارند. مسئله این نیست که آنها فکر میکنند اگر بروند بیرون و جدیدترین و بهترین چیزها را بخرند تا وضعیت خوب خودشان را به رخ دیگران

بکشند کار اشتباهی است؛ بلکه آنها برای شاد بودن اصلا نیازی به این کار ندارند. شادی آنها از درونشان نشات میگیرد و از سادهترین چیزهایی میآید که به زندگی عمق میدهند، چیزهایی مثل دوستان و خانواده و داشتن هدف.

۷. آدمهای اصیل قابل اعتمادند

آدمها به سمت کسانی که اصالت دارند کشیده میشوند، چون میدانند که میشود به آنها اعتماد کرد. وقتی نمیدانید که فلان شخص واقعا کیست و چه احساسی دارد، دشوار است که او را دوست داشته

باشید. آدمهای اصیل به آنچه میگویند باور دارند و اگر قولی بدهند، سر قولشان میمانند. شما هرگز از انسانی به واقع اصیل نخواهید شنید که بگوید: «فقط این رو گفتم که جلسه زودتر تموم بشه.» وقتی آدمهای اصیل چیزی بگویند، شما خواهید فهمید که واقعا به این خاطر است که معتقدند حقیقت دارد.

۸. آدمهای اصیل پوستکلفت هستند

هویت و شخصیت آدمهای اصیل چنان محکم است که به دلایل واهی از حرف و رفتار آدمهای دور و بر خود آزرده نمیشوند. اگر کسی یکی از نظراتشان را مورد انتقاد قرار دهد، آنها نیازی به نتیجهگیری سریع نمیبینند،

احساس نمیکنند مورد توهین قرار گرفتهاند و شروع به برنامهریزی برای انتقام نمیکنند. آنها میتوانند بازخوردهای منفی و مخرب را به صورت هدفمند ارزیابی کنند و آنچه درست است را بپذیرند و به کار بگیرند و مابقی را رها کنند، بدون اینکه به احساسات منفی در وجود خود دامن بزنند.

۹. آدمهای اصیل مدام سرشان در موبایل نیست

هیچ چیزی مانند زنگ دریافت پیامک یا حتی نگاهی گذرا به موبایلتان حین گفتگو، حواس طرف مقابل را پرت نمیکند. آدمهای اصیل وقتی گفتگویی را آغاز کرده و به آن احساس تعهد میکنند، همهی انرژی خود را روی

آن گفتگو متمرکز میکنند. وقتی تمام وجود خود را به گفتگو اختصاص میدهید، آن گفتگو را لذتبخشتر و موثرتر خواهید یافت. در مقابل وقتی مثل ربات به دیگران نزدیک میشوید و همهی حواستان به موبایلتان است، در

 

حقیقت مثل این میماند که مغز آنها را روی حالت خلبان خودکار (autopilot) قرار داده و جلوی میل واقعیشان به گفتگو را میگیرید. آدمهای اصیل ارتباط ایجاد کرده و حتی به گفتگوهای کوتاه و روزمره هم عمق میدهند.

علاقهی راستین به دیگران، باعث میشود آنها پرسشهای خوب را به آسانی مطرح کرده و آنچه به آنها گفته شده را به دیگر جنبههای مهم زندگی گوینده هم ارتباط بدهند.

۱۰. آدمهای اصیل بندهی نفس خود نیستند

آنها بر مبنای هوای نفسشان تصمیم نمیگیرند زیرا نیازی به تحسین دیگران برای داشتن احساسی خوب نسبت خودشان، ندارند. به همین ترتیب، آنها به دنبال این نیستند که در مرکز توجه قرار بگیرند یا تلاش نمیکنند

دستاوردهای دیگران را به نام خودشان تمام کنند. آنها فقط آنچه را باید، انجام میدهند بدون اینکه بگویند «آهای! به من نگاه کنید.»

۱۱. آدمهای اصیل ریاکار نیستند

آنها به آنچه میگویند عمل میکنند. آدمهای بااصالت، به شما نمیگویند فلان کار را بکن و بعد خودشان خلافش را انجام دهند. این تا حدود زیادی به خاطر خودآگاهی آنهاست. بسیاری از آدمهای ریاکار حتی متوجه

اشتباهاتشان هم نمیشوند، چون چشمانشان را به روی ضعفهای خودشان بستهاند. اما آدمهای اصیل ابتدا مسائل خودشان را حل میکنند.

۱۲. آدمهای اصیل لاف نمیزنند

همهی ما با آن آدمهایی که نمیتوانند از صحبت دربارهی خودشان و موفقیتهایشان دست بکشند کار کردهایم. هرگز فکر کردهاید چرا آنها اینطوری هستند؟ آنها مدام لاف میزنند و تلاش میکنند خودشان را بزرگ جلوه دهند، چون اعتماد به نفس ندارند و نگران هستند که اگر به دستاوردهایشان اشاره نکنند، هیچ کس

متوجه آنها نشود. اما آدمهای اصیل نیازی به لاف زدن ندارند. آنها به موفقیتهای خودشان مطمئن هستند، اما این را هم میدانند که وقتی حقیقتا کار مهمی انجام میدهید، جدا از اینکه چند نفر متوجه آن شده و یا تحسینش میکنند، آن دستاورد خودش را نشان میدهد.

خلاصهی کلام اینکه آدمهای اصیل خودشان را میشناسند و آنقدر به خودشان اعتماد دارند که با ظاهر خودشان راحت باشند. آنها ریشه در حقیقت دارند و حقیقتا در لحظه زندگی میکنند. این آدمها تلاش نمیکنند خودشان را در نظر دیگران خوب جلوه دهند و نگران این قضیه نیستند.

 

همه ما عاشق طعم لیمو ترش هستیم، مخصوصا وقتی به شیطنت کمی نمک روی آن میپاچیم و به خیس خوردن دانه های نمک نگاه میکنیم و بعد به یکباره آن را می خوریم.

نوشیدن آب لیمو ترش

 همه ما عاشق طعم لیمو ترش هستیم، مخصوصا وقتی به شیطنت کمی نمک روی آن میپاچیم و به خیس خوردن دانه های نمک نگاه میکنیم و بعد به یکباره آن را می خوریم.

لیمو ترش مزایای فراوانی دارد از جمله خاصیت ضدباکتریایی، ضدویروسی، تقویت کننده سیستم دفاعی بدن، کاهش دهنده وزن، هضم کننده و تصفیه کننده کبد. البته لازم به ذکر است که خوردن لیموترش به روش بالا به دندان ها آسیب میزند و بهتر است لیمو ترش را با آب ترکیب کنیم، بعد آن را بنوشیم.

در ادامه 10 خواص باو رنکردنی لیمو ترش را برایتان شرح می دهیم با ما همراه باشید.

کمک به هضم غذا
نوشیدن آب لیموترش بهترین و سادهترین روش برای حمایت از دستگاه گوارشی است به این صورت که لیمو به

اسید معده در هضم پروتئینها و افزایش تولید صفرا در کبد کمک میکند و به نوبه خود باعث تسریع هضم چربیها و جلوگیری از اختلالات گوارشی از جمله یبوست میشود.

تقویت سیستم ایمنی بدن
آب لیموترش ضد باکتری، ضد التهاب و غنی از ویتامین (C) و آنتی اکسیدان است که در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است. آب لیمو هنگامی که با آب ساده مخلوط شود باکتریهای موجود در آن را از بین میبرد.

تمیز کردن کلیهها

لیمو ترش در مقایسه با بقیه میوهها حاوی مقادیر بیشتری از سیترات است که در برطرف کردن سنگ کلیه و جلوگیری از تشکیل مجدد آن بسیار موثر است.

حفاظت از مفاصل و تقویت آنها
سیترات، سنگ کلیه را که حاوی کلسیم و کریستالهای سنگی متشکل از اسید اوریک است از بین میبرد.

این نوع اسید که گاهی در مفاصل نیز یافت میشود از جمله عواملی است که باعث بیماری نقرس میشود، بنابرین لیموترش به برطرف کردن و جلوگیری از تولید آن کمک میکند.

هیدروژنیزه کردن بدن
آب لیموترش عمل هیدروژنیزه کردن بدن را انجام میدهد و به حفظ مایعات لازم در بدن انسان کمک میکند.

آب لیمو در سم زدایی موثر است
نوشیدن آب لیمو باعث افزایش ادرار شده در نتیجه به دفع آب اضافی، خروج آلایندهها و سموم از بدن از طریق ادرار و فعال کردن روند سمزدایی کمک میکند.

جلوگیری از پیری زودرس
مخلوطی از آب لیمو با آب برای مراقبت از پوست بسیار مفید است، زیرا لیمو خاصیت ضدباکتری دارد و از بافتهای سلولها محافظت میکند، در نتیجه به عنوان یک مقوی برای جلوگیری از پیری زودرس بسیار

سودبخش است.

بهبودی غشاهای مخاطی معده
آب لیمو میتوانید زخم معده را درمان کرده و در نتیجه غشای مخاط معده را دوباره ترمیم کند.

لیمو وزن را کم میکند
نوشیدن آب لیمو در کاهش وزن موثر است، خوردن پوست لیمو پس از شستن آن که سرشار از ماده پلیفینول است به سوزاندن چربیها کمک فراوانی میکند بنابر این میتواند نقش موثری در رژیم لاغری ایفا کند.

لیمو میوهای سرشار از ویتامینها
لیمو ترش به عنوان یکی از مرکبات دارای املاح و نیز ترکیبات زیادی مانند اسید سیتریک، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، ویتامین C، فلاوانوید، پکتین و لیمونین است که ایمنی بدن را تقویت کرده با عفونتها مقابله می کند.

 

الف) حضرت امام صادق (ع): «آب نوشیدن به حالت ایستاده در شب، زرد آب را در بدن ایجاد می کند.» [3]

ب) حضرت امام صادق (ع): «نوشیدن آب در روز

ج) حضرت امام صادق (ع): «ایستاده آشامیدن آب در روز، غذا را گوارا می سازد و ایستاده آشامیدن آب در شب، زرد آب می آورد.» [5]  به حالت ایستاده موجب فزونی عرق و بیشتر شدن نیروی بدن می گردد.» [4]

امام علی علیه السلام در سخنی زیبا و کوتاه، سه توصیه و پند حکیمانه را بیان فرموده اند.

Print با این حال در احادیث به حکمت نوشیدن آب به طور ایستاده در روز و به طور نشسته در شب، اشاره شده است که به برخی اشاره می شود

 

   ، امیرالمومنین امام علی علیه السلام فرمودند: 

 آن کس که نهان خود را اصلاح کند خداوند آشکار او را نیکو گرداند.

و آن کس که به کار دینش پردازد، خداوند کارهاى دنیاى او را  درست میکند.

و آن که میان خود و خدا را اصلاح سازد خدا میان او و مردمان را نیکو دارد.

متن حدیث: 

من اصلح سریرته اصلح الله علانیته،و من عمل لدینه کفاه الله امر دنیاه و من احسن فیما بینه و بین الله کفاه الله ما بینه و بین الناس.

"قصار، 159 - کافی، ج8 ص

 

u200d #سهراب__سپهری

 

ﺧﺪﺍ ﮔﺮ ﭘﺮﺩﻩ ﺑﺮ ﺩﺍﺭﺩ ﺯ ﺭﻭﻱ ﻛﺎﺭ آﺩﻣﻬﺎ!

ﭼﻪ ﺷﺎﺩﻳﻬﺎ ﺧﻮﺭﺩ ﺑﺮﻫﻢ...

ﭼﻪ ﺑﺎﺯﻳﻬﺎ ﺷﻮﺩ ﺭﺳﻮﺍ...

ﻳﻜﻲ ﺧﻨﺪﺩ ﺯ آﺑﺎﺩﻱ...

ﻳﻜﻲ ﮔﺮﻳﺪ ﺯ ﺑﺮﺑﺎﺩﻱ...

ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺟﺎﻥ ﻛﻨﺪ ﺷﺎﺩﻱ...

ﻜﻲ ﺍﺯ ﺩﻝ ﻛﻨﺪ ﻏﻮﻏﺎ...

ﭼﻪ ﻛﺎﺫﺏ ﻫﺎ ﺷﻮﺩ ﺻﺎﺩﻕ...

ﭼﻪ ﺻﺎﺩﻕ ﻫﺎ ﺷﻮﺩ ﻛﺎﺫﺏ...

ﭼﻪ ﻋﺎﺑﺪ ﻫﺎ ﺷﻮﺩ ﻓﺎﺳﻖ...

ﭼﻪ ﻓﺎﺳﻖ ﻫﺎ ﺷﻮﺩ ﻋﺎﺑﺪ...

ﭼﻪ ﺯﺷﺘﻲ ﻫﺎ ﺷﻮﺩ ﺭﻧﮕﻴﻦ...

ﭼﻪ ﺗﻠﺨي ﻫﺎ ﺷﻮﺩ ﺷﻴﺮﻳﻦ...

ﭼﻪ ﺑﺎﻻﻫﺎ ﺭﻭﺩ پايين...

ﭼﻪ ﺍﺳﻔﻠﻬﺎ ﺷﻮﺩ ﻋﻠﻴﺎ...

ﻋﺠﺐ ﺻﺒﺮﻱ ﺧﺪﺍ ﺩﺍﺭﺩﻛﻪ ﭘﺮﺩﻩ ﺑﺮ ﻧﻤﻴﺪﺍﺭﺩ!!!

 

آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند

آیا بود که گوشه چشمی به ما کنند

 

 

دردم نهفته به ز طبیبان مدعّی

باشد که از خزانه غیبم دوا کنند

معشوقه چون نقاب ز رخ در نمی کشد

هر کس حکایتی به تصور چرا کنند

چون حسن عاقبت نه به رندی و زاهدیست

آن به که کار خود به عنایت رها کنند

 

بی معرفت مباش که در من یزید عشق

اهل نظر معامله با آشنا کنند

حالی درون پرده بسی فتنه می رود

تا آن زمان که پرده برافتد چه ها کنند

گر سنگ از این حدیث بنالد عجب مدار

صاحب دلان حکایت دل خوش ادا کنند

می خور که صد گناه ز اغیار در حجاب

بهتر ز طاعتی که به روی و ریا کنند

پیراهنی که آید از او بوی یوسفم

ترسم برادران غیورش قبا کنند

حافظ دوام وصل میسر نمی شود

شاهان کم التفات به حال گدا کنند

 

 مهرت سرود امیرالمؤمنین علیه السلام

 

 

ای فاتح خیبر          هو یاعلی حیدر

ای همسر زهرا          ای ساقی کوثر

آقای من هستی        مولای من هستی

زیباترین ماهِ            شبهای من هستی

 

ای مهربان ترین پدر من

هستی توان بال و پر من

ذکر قنوت هم سحر من     یاحیدر    یاحیدر

 

مجنون تو، می مونم

خندونم و، گریونم

هر جا باشم، می خونم      می خونم

جان را به یک اشاره مسخر کند علی

دل را به یک نظاره منور کند علی

با ذوالفقار حیدری و دست داوری

یک لحظه فتح قلعه ی خیبر کند علی

ابلیس را به بند کشد با اشاره ای

یک لحظه گر اشاره به قنبر کند علی

پروردگار، فخر کند بر عبادتش

چون بندگی به خالق داور کند علی

یاحیدر     یاحیدر

 

با تو صفا دارم             شور و نوا دارم

تا باخدا هستم             آقا تو را دارم

شور و شعف دارم         جامی به کف دارم

من نوکرت هستم         عشق نجف دارم

 

سر مستم و به عشقت اسیرم

من عبدم و تو هستی امیرم

کرببلام و از تو می گیرم     یاحیدر    یاحیدر

امشب نجف، مهمونم

ای باوفا، ممنونم

در وصف تو، می خونم         می خونم

 

یک لحظه سیر عالم اکبر کند علی

شب در خرابه با فقرا سر کند علی

نبوَد عجب که خلق خداوندگار را

یا یک نگاه خویش، ابوذر کند علی

سهم عقیل را که بر او خود برادر است

با سهم یک فقیر برابر کند علی

آنان که مست جام تولای حیدرند

سیرابشان ز چشمه ی کوثر کند علی

یاحیدر     یاحیدر

ایوون طلا داری          صحن و سرا داری

تو آن امامی که           دست خدا داری

آقا فدای تو                جون گدای تو

چرخ و فلک باشد        در زیر پای تو

 

عکس خدا میون چشاته

جنت میون صحن و سراته

عرش خدا زیر قدماته     یاحیدر     یاحیدر

دور سرت، پروونم

آخه به تو، مدیونم

با قدسیان، می خونم        می خونم

 

بر کائنات جود مکرر کند علی

افلاک را هماره مسخر کند علی

 

 

اکسیر معرفت طلب از کیمیای او

شاید مس وجود تو را زر کند علی

روید ز شعله های جهنم گل بهشت

گر یک نگه ز دور به محشر کند علی

امر قضا به حکم خدا در نظام اوست

تا در نظام خود چه مقدر کند علی

یاحیدر       یاحیدر

 

قانون طلایی موفقیت۶

اگرچه همهی ما، دربارهی آنچه قرار است اتفاق بیفتد عقاید مخصوص به خودمان را داریم، اما یک چیز روشن است: ما در دنیایی از ارتباطات جهانی مشغول فعالیت هستیم که تک تک حرکاتمان را تحت تاثیر قرار میدهد.

ما هم در این دنیای کسبوکارها حضور داریم و میبینیم که این امر نحوهی گسترش فعالیتمان در بازارهای

جدید و انواع محصولاتی که باید عرضه کنیم و گروههای مصرفکنندگانی که باید هدف بگیریم را تحت تاثیر قرار میدهد. این انقلاب ارتباطات دیجیتالی، قوانین مربوط به تعاملات تمدنمان را دوباره و از نو میسازد. پس با این وضعیت چه میتوانیم بکنیم تا در میان این همه تغییرات شگرف و پرهیاهو و پیوسته، یا آنطور که من میگویم: در «عصر ابهام»، موثرتر عمل کنیم؟

آنچه در ادامه میخوانید، ۶ قانون طلایی هستند که شخص بنده در طول زندگی کاریام از آنها بهره بردهام:

۱. توانایی سریع آموختن را بیاموزید

من مهندسی هستم که بازاریاب شد و بازاریابی هستم که مدیر کسبوکار شد. از تک تک وظایفم چیزی

آموختهام و تلاش کردهام از هر مدیر و رئیسی که داشتهام، حداقل یک نکته بیاموزم. برای اینکه یادگیرندهای درجه یک و همیشگی باشم، به عنوان یک ماراتن به شغلم نگاه میکنم. بنابراین حتی اگر به سمت بالا و بر خلاف جهت باد میدوید، باز هم باید استقامت داشته باشید، تکنیک داشته باشید، و به هدفی که دارید بچسبید.

چطور هر چیزی را یاد بگیریم و از یادگیری آن لذت ببریم؟

۲. با دقت گوش کنید

 

ما اغلب اوقات فقط با آنهایی صحبت میکنیم که در سلسله مراتب مدیریتیمان به ما نزدیکترند. اما باید تلاش کنیم به همه گوش کنیم. حتی سرسختترین و مقاومترین مخالفانمان هم درسهای مهمی به ما خواهند

آموخت. زمانی که مدیر شعبهی پپسی در بریتانیا بودم، چند گروه طرفدار سلامت، تبلیغات ناخوشایندی پخش کردند و محصولات ما را مورد انتقاد قرار دادند. بیتوجهی به نگرانیهای آنها آسان بود، اما ما زمانی را به این فعالان متعهد اختصاص دادیم، به آنچه میگفتند توجه کردیم و توانستیم به شیوهی مفیدی، دربارهی موضع خودمان تجدید نظر کنیم.

 چطور یک شنوندهی سراپا گوش باشیم؟

۳. از تغییرات چشمگیر و پیوسته استقبال کنید

 

من میدانستم که میباید کاری انجام دهیم فراتر از گوش کردن صرف به گفتههای فعالان سلامت، ما باید دست به عمل میزدیم. این بود که در نهایت چربی اشباعشدهی موجود در چیپس واکر را کاهش دادیم و اسپانسر کمپین ضدچاقی Change4life هم شدیم.

ما در این مسیر، در برابر تعدادی فعال بسیار سرسخت به پیروزی رسیدیم. به آنها نشان دادیم که به نظراتشان احترام میگذاریم و میخواهیم تغییراتی بدهیم و تمایل داریم با خواستههایشان همراهی کنیم. این مسئله تاثیر عمیقی روی روابط ما با مصرفکنندگان سلامتگرایمان در بریتانیا داشت.

۴. بیاموزید که با شکست کنار بیایید

 

به قول آلفرد تنیسون، شاعر معروف انگلیسی، اگر تلاش کنید و شکست بخورید، بهتر از این است که هرگز تلاشی نکنید. اگر هوای موفقیتهای بزرگ و جایگاهی بالا را در سر دارید، باید حرکت کنید، باید دست به عمل بزنید و مسلما در این مسیر گاه و بیگاه با شکست هم مواجه میشوید. اما شکست شغلی را با شکست

شخصی یکسان ندانید، این اشتباه بزرگی است. شکست در مسیر دستیابی به هدفی ارزشمند، هرگز نباید شخصی محسوب شود. اگر بگذاریم اینگونه شود، جامعهای مملو از افراد ترسو درست کردهایم. شکست فقط تجربهای است که باید از آن بیاموزیم. هر انسان بزرگی در مسیر کاریاش حداقل یک شکست قابل توجه، و معمولا هم بسیار بیشتر از یکی، داشته است. اما آدمهای بزرگ توانستهاند از آن شکستها چیزی بیاموزند و بعد پیشرفت کنند.

مقاله مرتبطچطور شکست را به پیروزی تبدیل کنیم؟

۵. مبنای فلسفیِ قدرتمندی داشته باشید

 

شرکتها اغلب اوقات به بیانیهی ماموریت (بیانیهی هدف) سازمانشان به عنوان تزئینات اداری نگاه میکنند، یعنی فقط چیزی است که باید در وبسایت قرار دهند یا روی دیوار اتاقها نصب کنند. هدف و ماموریت سازمان

شما باید ابزار قدرتمندی باشد؛ نقشهی راهی برای اقدامات آینده. در شرکت پپسی، بیانیهی هدف ما Performance with Purpose بود، یعنی داشتن رشدی پایدار با سرمایهگذاری در آیندهای سالمتر برای مردم

و سیارهمان. این هدف بلندپروازانهای است، اما در نهایت دستورالعملهایی فراهم میکند برای بحث و مناظره درون شرکتمان و فهرستی از کارهایی که باید انجام دهیم و کارهایی که نباید انجام دهیم. وقتی در اقیانوس

ابهام سرگردانید، این امری حیاتی است. در حالی که شرکت پپسی ناگزیر در جهتهای متنوعی حرکت و فعالیت میکند، ما به خوبی میدانیم که اگر به اصول اساسیمان پایبند باشیم، شما خیلی هم از ما دور نخواهید شد.

۶. به آنچه شما و سازمانتان ارائه میکنید، عمق و ارزشی بسیار فراتر بدهید

 

مشتریان به دنبال ارزشهای پیشنهادی (value proposition) متفاوتی هستند. دیگر روزگارِ مدیر، شرکت و محصول فاقد شخصیت به پایان رسیده است. این روزها مسئله فقط فروش محصول یا عرضهی خدمات نیست، بلکه ایجاد و حفظ روابط است؛ آن هم در جایی که ارزشها و عواطف، نسبت به گذشته، به مراتب جدیتر گرفته میشوند.

ما باید به مصرفکنندگان نشان دهیم جامعهای را که در آن زندگی میکنند میفهمیم، که میدانیم به چه چیزهایی اهمیت میدهند، خواه در شکلی گستردهتر، تصویب سیاستهایی برای کاهش اثرات نامطلوب زیستمحیطی شرکت پپسی باشد و خواه همکاری با کشاورزان محلی و گروههای مختلف اجتماعی برای

استفاده از امکانات تولیدیمان در جهت بهبود بهداشت آب و تسهیل دسترسی به آن. اگر بتوانیم نشان دهیم که به این چالشها حساس هستیم، برندهایمان در جایگاه بسیار بهتری خواهند بود. بعد از این، اینکه آنها ما

را به خانههایشان دعوت میکنند یا نه، کاملا بستگی به این دارد که چقدر ما را به خودشان و دغدغههایشان مربوط میبینند. آنها باید حس خوبی نسبت به ما داشته باشند.

این عمل اخلاقمدارانه ما را مجبور میکند به درون خودمان نگاهی بیندازیم و با آنچه میخواهیم به دست بیاوریم، هم در سطح شخصی و هم سازمانی، هماهنگی بیشتری پیدا کنیم. اما اگر متعهد شوید، که البته تعهد بسیار جدیای هم هست، شما و کسبوکارتان قادر خواهید بود نیازها و خواستههای میلیونها

مصرفکنندهای را برآورده کنید که به دنبال محصولاتی هستند که بتوانند آنها را باور کرده و به آنها اطمینان کنند. در این عصر ابهام، که هر روز ضمانتهای کمتری وجود خواهند داشت، این امر مدام ارزش بیشتری مییابد.

 

    خواص و اعجاز خواندن آیة الکرسی

صراط:آیة الکرسی یکی از آیات قرآن است که در عظمت آن بسیار نگاشته اند.

 حج، برخی از معجزات بزرگ این آیه شریف در پی میآید:

آیة الکرسی برای رضایت و خوشنودی خداوند

پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمود: وقتی که خداوند تعالی فاتحه الکتاب (سوره حمد) و آیة الکرسی را نازل کرد بر عرشش معلق کرد که هیچ چیزی بین اینها و خداوند حجاب نبود…، پس خداوند فرمود: به عزت و جلالم قسم اگر بنده ای از بندگان من این آیات را بعد از هر نمازی قرائت کند من او را در حظیرة القدس و آنچه که در آن است ساکنش میکنم.

و در هر روز هفتاد بار او را نظر میکنم به نگاه خاصی. . . و در هر روز هفتاد حاجت او را که کمترینش مغفرت و عفو من باشد برای او برآورده میکنم و در نزد تمام دشمنانش عزیز و نصرتش میدهم و هیچ چیزی مانع دخولش در بهشت نیست.

آیة الکرسی برای دیدن جای بهشت

در کتاب خواص الایات ص19 آمده: در روایات آمده است: هرکسی بعد از هر نماز واجبی به خواندن آیة الکرسی مداومت داشته کند، از دنیا نخواهد رفت تا زمانی که جایگاه خود را در بهشت ببیند.

آیة الکرسی برای استجابت دعا

در کتاب مهج الدعوات ص316 آمده: در کتاب تحفة الملوک ص212، : بعضی از وجود مقدس حضرت ختمی مرتب روایت کرده اند که: اسم اعظم که دعا بوسیله آن مستجاب میشود در سه سوره قرآن میباشد:

الف) سوره بقره: آیة الکرسی آیه 255.

ب) در سوره آل عمران آیه 2: الم اللهُ لا اِلهَ اِلا هُوَ الحیُ القَیوم.

ج) در سوره طه آیه 11: وَ عَنتِ الوجوهُ لِلحیِّ القیُّوم.

آیة الکرسی برای رفع فراموشی

در کتاب خواص الایات ص20 آمده: سلمان فارسی روایت میکند که: پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمود: هرکس آیة الکرسی را با زعفران بر کف دست خود بنویسد و آنرا بمکد و هفت بار چنین کند هرگز چیزی را فراموش نخواهد کرد و فرشتگان برای او آمرزش خواهند کرد.

آیة الکرسی برای رفع گرفتاری

در کتاب امالی از شیخ صدوق علیه الرحمه آمده: امیرالمؤمنین علی (ع) فرمود: اگر بدانید آیة الکرسی چه اندازه با اهمیت و با ارزش است در هیچ حالی آنرا ترک نمیکنید. برای رفع و از بین بردن مشکلات خود به آیة الکرسی پناه ببرید، اگر مشکلی دارید و یا اگر گرفتارید، اگر بیمارید، اگر تمام درهای این عالم به روی شما بسته شده است چرا از آیة الکرسی غافلید. با ایمان کامل و اعتقاد به اثر بخوانید و نتیجه بگیرید کما اینکه خواندن و نتیجه گرفتند.

آیة الکرسی برای در امان بودن متاع

در کتاب بحارالانوار، ج102، ص300آمده: حضرت علی (ع) فرمود: «هرکس قبل از طلوع خورشید یازده مرتبه سوره توحید، سوره قدر، و آیة الکرسی را بخواند خداوند مالش را از هر زیان و خطری حفظ میکند.»

آیة الکرسی برای سفر در ایام هفته

در کتاب الامان من اخطا الأسفار ص 38 آمده: از امام صادق (ع) پرسیدند: آیا در ایامی که سفر ناخوشایند است مثل روز چهارشنبه و دوشنبه و…اگر بخواهیم سفر کنیم اما دچار نحوست آن نگردیم چه کاری باید انجام دهیم! حضرت فرمود: برای از بین بردن ناخوشایندی و نحوست آن روزها سفرت را با صدقه و تلاوت آیة الکرسی شروع کن که به مقصودت خواهی رسید.

آیة الکرسی برای شفای هر دردی

در کتاب مفاتیح الجنان نقل شده است راوی میگوید: نشسته بودیم که رسول خدا (صلی الله علیه وآله) برما وارد شد و سلام کرد و ما جواب دادیم. سپس فرمود: آیا دعایی را که جبرئیل به من یاد داده به شما تعلیم بدهم که به دوای طبیب محتاج نشوید؟

حضرت علی (ع) و سلمان گفتند: این دوا چیست؟ پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمود: آب باران را در ماه نیسان بگیرید و بر آن هفتاد مرتبه سوره حمد و آیة الکرسی، فلق، ناس، کافرون وهفتاد و یک مرتبه سوره توحید و هفت روز متوالی صبح و شام از این آب بیاشامید.

و همچنین نقل شده است در کتاب مکارم الاخلاق، ج1، ص93: پیامبر فرمود: قسم به خدایی که مرا به پیغمبری مبعوث کرد، جبرئیل گفت: کسی که این آب را بنوشد خداوند هر دردی را که در بدنش باشد برطرف کرده و به او عافیت میبخشد.

آیة الکرسی برای رسیدن به مراد

در کتاب بحارالانوار نقل شده است: اگر کسی 3 بار آیة الکرسی را بر آب بخواند و روی خود را بشوید و دو رکعت نماز بگذارد و در هر رکعت سوره حمد را یکبار و آیة الکرسی را نیز یکبار بخواند هر مراد که داشته باشد به نتیجه میرسد.

آیة الکرسی برای شفای بیمار

در کتاب وسائل الشیعه جلد1 ص380 نقل شده است: در روایات وارد شده است که: آیة الکرسی را کنار مریض و میت بخوانید و بعد بگوئید «اَللّهُمَ اَخرِجهُ الی رِضا مِنکَ وَ رِضوانٍ اَللّهُمَ اَغفِرلَهُ ذَنبُهُ جَلَّ ثَناء وَجهکَ» بعد آیه سخره که آیه 54 تا 56 سوره اعراف است را خوانده و نیز سه آیه آخر سوره بقره و بعد سوره احزاب را تلاوت نموده که برای بهبودی و شفای موثر است.

نورانیت در قبر

امام صادق (علیهالسلام) فرمودند: وقتی مؤمنی، ثواب قرائت آیة الکرسى را به اهل قبور هدیه کند، خداوند برای هر حرفى از این آیه، فرشتهای قرار میدهد که خداوند را براى قاری آن، تا روز قیامت تسبیح کند. و به وى پاداش شصت پیامبر را دهد و خدا در هر قبرى از شرق تا غرب، چهل شمع از نور قرار میدهد و قبرهاى آنها را وسعت دهد. (1)

نتیجه قرائت آیة الکرسى

از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) روایت شده است که فرمودند: هر کس آیة الکرسى را بعد از هر نماز واجب بخواند، چیزى مانع از ورودش به بهشت نخواهد شد، مگر مرگ. (کنایه از این که وقتی مرگش برسد به بهشت میرود. البته باید به این نکته توجه کرد که صرف تلاوت این آیه ملاک نیست بلکه در مورد کسی است که مراقب اعمالش است.) و کسی بر قرائت آن، مواظبت نمىکند، مگر آن کس که صدیق و راستگو باشد. (2)

از امیرالمؤ منین على (علیهالسلام) روایت شده است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) هر گاه غم و اندوهى برایش ایجاد میشد، بعد از خواندن آیة الکرسى این دعا را مىخواند و مىفرمود: مسلمانى نیست که این دعا را سه بار بخواند، مگر آن که درخواست خود را به دست آورد.

یا حَىُّ یا قَیِوم، یا حَیّا لایَموت، یا حَىَّ لا اِلهَ اِلا انت کاشِفَ الهَمّ، مُجیبَ دَعوة المُضطَرین، اَسالُکَ بِانَّ لکَ الحَمد لا اِله اِلا انت، المَنّان، بَدیع السموات والارض، ذوالجلال و الاکرام، رَحمان الدنیا والاخرة و رَحیمها ربِّ ارحَمنى رَحمَةً تُغنینى بِها عَن رَحمةٍِ مِن سِواکَ یا ارحمَ الراحمین

اثر تلاوت آیة الکرسی هنگام خواب

رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: هر کس آیة الکرسی را در هنگام خواب قرائت کند، خدا او را و خانهاش و خانه همسایگانش را، ایمن خواهد کرد. (3)

 باعث قبولى نماز میشود

از پیغمبر گرامى (صلی الله علیه و آله) روایت شده است که فرمودند: هر کس آیة الکرسى را بعد از هر نماز واجب بخواند، نمازش مورد قبول قرار مىگیرد و در امان خدا خواهد بود. (4)

ثواب آیة الکرسى بعد از وضو

از امام باقر (علیهالسلام) روایت شده که فرمودند: هر کس بعد از وضو گرفتن یک بار آیة الکرسى بخواند، خدا ثواب چهل سال عبادت را به او عطا کند و مقامش، چهل درجه بالا میرود. (5)

جهت رفع حاجت

از امیرمؤمنان شهرستان طالقان روستای مهران استان البرز...

ما را در سایت شهرستان طالقان روستای مهران استان البرز دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 92 تاريخ: يکشنبه 15 خرداد 1401 ساعت: 18:26

صفحه بندی